– تحولات اساسی در گزارشگری

با توجه به تحولات پدید آمده در عرصه‌های کسب و کار، نیازهای استفاده‌کنندگان از گزارش‌های مالی تغییرات اساسی یافته و انتظارات جدیدی از سوی ذینفع‌های مختلف سازمان مطرح گردیده است. از طرفی رویدادهایی همانند رسوایی‌های مالی Enron، ضرورت بازنگری و بهبود شکل و محتوای گزارش‌ها را در مرکز توجه محافل حسابداری جهان قرار داده است .

در پی این رخدادها و طرح ضرورت‌ها، پیشنهادات و ابتکارات گوناگونی از سوی مراجع و محافل حرفه‌ای حسابداری، نظیر ایفک، انجمن‌های حسابداری کشورهای پیشرفته، موسسات حسابرسی بزرگ و سایر نهادها مطرح شده که  در قالب مدل و الگوی جدید گزارشگری منتشر گردیده است. مختصات اصلی گزارشگری نوین مورد توجه این گروه از پیشنهاد دهندگان طی نگاره زیر ارائه شده است. نکته حایز اهمیت این که تقریباً همه این مدل‌های ارائه شده به نوعی به اهمیت و ضرورت گنجاندن شاخص‌های غیرمالی در گزارشگری تأکید نموده‌اند. شاخص‌های غیرمالی که به صورت جامع توسط محققین دانشگاه هاروارد مورد بررسی قرار گرفته تحت عنوان روش ارزیابی متوازن مطرح گردیده و امروزه عملأ در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌هایی که جزء شرکت‌های برگزیده قرار دارند به کار گرفته می‌شوند. ( باباجانی، 1389، 8)

(1-1) مقایسه گزارشگری سنتی و گزارشگری نوین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارشگری سنتی

گزارشگری نوین

تمرکز به نیاز سهامدارن تمرکز به نیاز همه ذینفع ها
گزارشهای paper- Based گزارشات web-Based
اطلاعات استاندارد اطلاعات منطبق با نیاز
اطلاعات در محدوده شرکت اطلاعات قابل دسترسی سریع قابل دستیابی به منابع مختلف
گزارشگری دوره ی ( سالیانه) گزارشگری مستمر
توزیع یکسویه اطلاعات تعامل اطلاعات
محدود به صورت های مالی شاخص های مالی و غیر مالی
تاکید بر عملکرد گذشته تاکید بر چشم اندازهای آتی

 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : گزارشگری ,اطلاعات ,مالی ,نوین ,اساسی ,حسابداری ,گزارشگری نوین ,گزارشگری سنتی ,شاخص‌های غیرمالی ,تحولات اساسی ,مطرح گردیده
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تنهای بی سرزمین! نمایندگی پکیج دیواری و اسپلیت در شیراز خلاصه کتاب روش تحقیق درعلوم انسانی حافظ نیا در قالب pdf دارالثقلین آژانس تبليغاتي نوين مارکتينگ دانلود اسکریپت محصولات نانو تمیزکننده نانو اسپری ماشین نانو عطرینه جوراب نانو مرحوم پدر دیزنی لند